Baza mailingowa to must-have w biznesie. Zwłaszcza jeżeli działasz w mediach społecznościowych, możesz stracić swoje konto bez zapowiedzi, a razem z nim swoich klientów. W takim wypadku mailing będzie drugim kanałem kontaktu, dzięki któremu nie stracisz kontaktu ze swoimi odbiorcami. Co jednak sprawi, że Twój mailing zainteresuje klientów i sprawi, że pozostaną z Tobą dłużej?
Personalizacja
Porównaj poniższe tytuły maili.
– „Czy wiesz już jak obniżyć koszt reklamy na Facebooku?”
– „Anno! Powiem Ci, jak obniżyć koszt Twojej reklamy na Facebooku”
Prawdopodobnie drugi z nich otworzysz chętniej! Właśnie dlatego oprócz adresów e-mail, zbieraj także imiona. Pozwolą na spersonalizowanie przekazu i przyciągnięcie uwagi już w tytule.
Profesjonalizm zawsze w cenie
Dobry adres mailowy
Swój newsletter zawsze wysyłaj z adresu poczty w Twojej domenie internetowej. Unikaj dziwnych, prywatnych adresów. Mogą zostać potraktowane jako spam, a nawet potencjalne zagrożenie!
Daj się poznać!
Pole nadawcy to miejsce dla Ciebie. Rozgość się w nim – wpisz imię i nazwisko. Jeżeli to możliwe, wstaw także swoje zdjęcie – odbiorca z pewnością inaczej podejdzie do maila, jeżeli zobaczy stojącą za treścią osobę.
Właściwa budowa maila ma znaczenie
Tytuł
O personalizacji już wiesz. A co więcej potrzeba, aby Twój mail miał dobry współczynnik otwieralności? Tytuł powinien być krótki, intrygujący i musi rzucać się w oczy. Możesz uzyskać ten efekt dzięki emoji! Pamiętaj jednak, żeby tytuł był związany z treścią maila. Z pewnością nie chcesz zawieść odbiorcy w ten sposób.
Treść maila
Odbiorcy mailingu naprawdę rzadko czytają maila od deski to deski. Właśnie dlatego warto dokładnie przemyśleć, co chcesz zawrzeć w swoim mailu. Rozpocznij od leadu, zamieszczając w nim informacje, które zachęcą do dalszej lektury. Dalszy tekst dziel na akapity, używaj pogrubień podkreśleń i wyliczeń. Możesz użyć także różnej wielkości tekstów i kolorowego fontu. Nie rozpisuj się! Każdy z nas ma mało czasu i szuka pigułek wiedzy, które łatwo przyswoić.
Co zawrzeć w stopce?
Stopka, czyli końcówka Twojego maila, a to miejsce, aby się przedstawić. Zamieść tam nazwę firmy, dane kontaktowe i adres strony internetowej. Nie zapomnij także o tym, że w stopce powinny być zamieszczone opcje zapisu na newsletter oraz wypisania się z niego.
Zadbaj o skuteczność
Na pewno nie chcesz, aby Twój mail trafił do folderu spam. Jak jednak sprawić, aby wiadomość doszła do odpowiedniej osoby?
– Dobierz odpowiednie godziny wysyłania maili.
– Segmentuj swoją grupę odbiorców.
– Unikaj słów takich jak „gratis” czy „za darmo” w tytule wiadomości. Skrzynki pocztowe wykrywają je i przekierowują maile do folderu spam.
Wybierz dobry system do e-mail marketingu
Gotowe systemy są świetnym rozwiązaniem dla tych, którzy myślą o newsletterze. Pozwolą na wykorzystanie gotowych szablonów, zebranie bazy adresów, a w razie problemów zwrócenie się o pomoc do konsultantów.
Taki właśnie jest Freshmail.pl. Dzięki niemu stworzysz skuteczny mailing, dzięki któremu nie tylko zatrzymasz obecnych klientów, ale pozyskasz także nowych. W zależności od pakietu otrzymasz także możliwość organizowania webinarów czy dodatkowe narzędzia trackingowe. Korzystając z naszego systemu, przekonasz się, że newsletter to narzędzie dla Ciebie.